RPA (Automatizarea Proceselor Robotizate) este un subiect de
mare interes printre cei care caută automatizarea proceselor și, așa cum era de
așteptat, ridică multe controverse și întrebări. Specialiștii în roboți
software de la Sostenia sunt aici să împărtășească experiența lor și să ne
ofere răspunsurile de care avem nevoie.
Ce înseamnă RPA?
RPA este acronimul de la Robotic Process Automation, care este o tehnologie software ce permite construirea, implementarea și gestionarea roboților software capabili să imite activitățile umane prin interacțiunea cu sistemele digitale și software-urile.
Un robot software poate efectua o serie de acțiuni bine definite și prelua cu succes sarcinile repetitive ale unui angajat. Poate extrage date, completarea automată a formularelor, logarea în aplicații, mutarea fișierelor și dosarelor și poate efectua multe alte acțiuni.
Pot roboții software să înlocuiască oamenii în totalitate?
Roboții software reprezintă doar o parte a procesului de transformare digitală al unei companii, iar scopul lor este să sprijine munca umană prin eliberarea de sarcini repetitive și lipsite de valoare.
Oamenii nu sunt înlocuiți, ci ajutați să își desfășoare activitatea la cel mai bun nivel și să își utilizeze pe deplin capacitățile umane. Prin eliberarea lor de sarcini plictisitoare, aceștia pot să se concentreze pe utilizarea abilităților și capacitatilor lor la maximum.
Empatia, imaginația, capacitatea de a analiza și decide, interacțiunea umană, inovația... toate acestea ne aparțin și vestea bună este că vom avea mai mult timp să le dedicăm.
Noile generații nu vor mai avea aceeași rutină de muncă ca părinții sau bunicii lor. Oamenii vor avea mai mult timp pentru a comunica, a gândi strategic și a se alinia.
Care sunt beneficiile RPA într-o companie?
Indiferent de industrie, roboții software au o realizare extraordinară: le oferă oamenilor mai mult timp pentru activitățile pe care doar ei le pot realiza și care nu pot fi înlocuite de un soft.
Un exemplu convingător vine dintr-un studiu de caz furnizat de UiPath. Într-un spital în care a fost implementat un robot software, automatizarea a redus sarcina de lucru a asistenților medicali cu 3 ore pentru activități ca introducerea datelor, permițându-le să aibă mai mult timp pentru îngrijirea pacienților.
Și lista poate continua:
- Reducerea erorilor și a greșelilor - acest lucru reduce și timpul dedicat reluării anumitor activități;
- Viteză mai bună de răspuns și mai mare flexibilitate a proceselor;
- Capacitatea angajaților de a lua decizii mai bune, bazate pe date;
- Reducerea costurilor și a timpului de execuție.
Eliminarea erorilor
Viteză mare de răspuns
Decizii documentate
Reducerea cheltuielilor
Ce procese pot fi automatizate de roboți?
Înainte de a lua decizia de a implementa un robot software, analizați întregul flux operațional și identificați acele procese care:
- implică volume ridicate și activități repetitive;
- au reguli clare de executare cu puține sau deloc excepții;
- sunt predispuse la erori umane;
- sunt bazate pe informații digitale.
În ce industrii sunt utilizați roboții software?
În prezent, tendința este către "Fully Automated Enterprise" și "A Robot for Every Person" (UiPath), ceea ce sugerează că automatizarea proceselor probabil nu va avea limite.
Dar dacă am face o listă a principalelor domenii care au adoptat roboți software până acum, acestea ar fi:
- Serviciul pentru clienți. RPA poate îmbunătăți procesele de servicii pentru clienți prin automatizarea anumitor activități de contact cu clienții. Acest lucru permite agenților din centrale să obțină mai mult timp pentru a aborda cererile clienților.
- Finanțe și contabilitate. Procesele financiare și contabile care pot fi automatizate de roboți includ potrivirea tranzacțiilor, analiza discrepanțelor, conturile de creanțe, contabilitatea generală, contabilitatea fiscală și conformitatea, planificarea financiară și raportarea.
- Resurse umane. Unele dintre activitățile din resurse umane care pot fi automatizate includ procesarea salariilor, urmărirea timpului angajaților, integrarea și recrutarea.
- Lanțul de aprovizionare. RPA poate fi utilizat cu succes pentru achiziții, procesarea comenzilor și plăților, monitorizarea inventarului și urmărirea expedierilor în lanțul de aprovizionare.
Lasă munca repetitivă în grija roboților ca să oferi echipei tale mai mult timp pentru inovație.
Sună bine? Descoperă beneficiile RPA în compania ta direct de la consultanții noștri!